Meta ve Netflix yapay zeka ile Kazanıyor!Meta, son olarak genç kullanıcılar ile etkileşimi artırmak amacıyla bütün sosyal medya uygulamalarında yeni yapay zekalar piyasaya sürmek için çalıştığını ve bu sayede operasyonel maliyetlerini de önemli ölçüde azaltmayı hedeflediğini belirtti. Öte yandan, Netflix'in yapay zeka destekli kişisel öneri sistemleri sayesinde yılda 1 milyar dolar tasarruf sağladığı rapor edilmiş durumda.
Sektör devleri, yapay zeka entegrasyonunu hız kesmeden sürdürürken; orta ve küçük ölçekli işletmeler de artık yapay zeka teknolojisinin kritik öneminin farkında. Yapay zeka, özellikle chatbot ve e-posta gönderimi alanlarında işletmelerin iletişim stratejilerini yeniden şekillendiriyor. Bu entegrasyonlar, işletmelerin müşteri ilişkileri yönetimini optimize ederken, aynı zamanda müşteri memnuniyetini artırıyor ve işletmeler için daha geniş bir müşteri kitlesi erişimi sağlıyor.
Forbes'un 600 iş sahibinden topladığı istatistiklere göre, şirketler müşteri deneyimini iyileştirmek için Yapay Zekayı aşağıdaki şekillerde kullanıyor veya kullanmayı planlıyor:
Konaklama & Yiyecek Hizmetleri: %74
İnşaat: %71
Toptan & Perakende: %59
Sağlık: %55
Tarım, Ormancılık & Balıkçılık: %53
Sosyal Hizmetler: %46
Taşımacılık & Depolama: %44Sonuç:Yapay zeka ve otomasyon teknolojilerinin benimsenmesi, şirketlerin gelecekteki başarısını güvence altına almak için olmazsa olmaz bir şart haline geldi. Gelişen bu teknoloji işletmeleri endişelendirse de; sağladığı operasyonel mükemmellik, müşteri memnuniyeti ve sürdürülebilir büyüme konusunda önemli bir rekabet avantajı sağladığı gerçeğini atlamamak gerekiyor.
Sektör devleri, yapay zeka entegrasyonunu hız kesmeden sürdürürken; orta ve küçük ölçekli işletmeler de artık yapay zeka teknolojisinin kritik öneminin farkında. Yapay zeka, özellikle chatbot ve e-posta gönderimi alanlarında işletmelerin iletişim stratejilerini yeniden şekillendiriyor. Bu entegrasyonlar, işletmelerin müşteri ilişkileri yönetimini optimize ederken, aynı zamanda müşteri memnuniyetini artırıyor ve işletmeler için daha geniş bir müşteri kitlesi erişimi sağlıyor.
Forbes'un 600 iş sahibinden topladığı istatistiklere göre, şirketler müşteri deneyimini iyileştirmek için Yapay Zekayı aşağıdaki şekillerde kullanıyor veya kullanmayı planlıyor:
- Anlık mesajlaşma için chatbotlar: 73%
- E-posta oluşturma: 61%
- Ürün önerileri ve diğer kişiselleştirilmiş hizmetler: 55%
- Kısa mesaj oluşturma: 49%
- Kişiselleştirilmiş
reklamcılık: 46% - Web siteleri için uzun metin içerik oluşturma:42%
- Telefon aramaları: 36%
Konaklama & Yiyecek Hizmetleri: %74
İnşaat: %71
Toptan & Perakende: %59
Sağlık: %55
Tarım, Ormancılık & Balıkçılık: %53
Sosyal Hizmetler: %46
Taşımacılık & Depolama: %44Sonuç:Yapay zeka ve otomasyon teknolojilerinin benimsenmesi, şirketlerin gelecekteki başarısını güvence altına almak için olmazsa olmaz bir şart haline geldi. Gelişen bu teknoloji işletmeleri endişelendirse de; sağladığı operasyonel mükemmellik, müşteri memnuniyeti ve sürdürülebilir büyüme konusunda önemli bir rekabet avantajı sağladığı gerçeğini atlamamak gerekiyor.