Meryem Ana Kilisesi'ne yapılan yüksek oranlı zamlar, turizm sektöründe tartışmalara yol açtı. Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan OY Consultant Genel Müdürü ve Turizm Danışmanı Ozancan Yıldırım, alınan kararların turizme olumsuz etkileri olabileceğini vurguladı.
Yıldırım, "Bu derece dünyaca bilinen bir yer için yapılan ideal olmayan yüksek oranlı zamlar, turizmi olumsuz etkileyebilir ve ziyaretçi sayısında düşüşe neden olabilir. Böylesi kültürel ve tarihi öneme sahip bir mekanın erişilebilirliği korunmalı, turizm sektörü desteklenmelidir," ifadelerini kullandı. Ayrıca Ozancan Yıldırım, bu tür fiyat artışlarının yalnızca yerli değil, yabancı turistler üzerinde de caydırıcı etkiler yaratabileceğini belirterek kararların tekrar gözden geçirilmesi gerektiğini söyledi.
ANAMIZI GÖRMEYE DE Mİ PARA VERECEĞİZ?
OY Consultant Genel Müdürü ve Turizm Danışmanı Ozancan Yıldırım, “Meryem Ana, Katolikler için olduğu kadar Müslümanlar için de önemli bir manevi merkezdir ve İzmir turizminin vazgeçilmez bir parçasıdır. Ancak bu zamların, özellikle yerel turizm üzerinde olumsuz etkiler yaratabileceğini düşünüyoruz. 'Anamızı görmeye de mi para vereceğiz?' dedirten bu fiyat artışlarına karşı, daha sürdürülebilir bir çözüm olarak, Türk vatandaşlarına uygun bir tarife, yabancı ziyaretçilere ise dolar bazlı fiyatlandırma uygulanabilir. Bu yöntem, birçok uluslararası destinasyonda başarıyla uygulanmaktadır,” dedi. Yıldırım, ayrıca otopark ücretlerine yapılan zamların da yeniden değerlendirilmesi gerektiğini belirtti.
Meryem Ana’nın Tanıtımı Dijital Stratejilerle Daha Da Güçlenmeli
Yıldırım, "Biz de turizm danışmanlığında, birçok platformda din turizminin önemine sıkça değindik ve bu alanda farkındalık yaratmaya çalıştık. Dijital pazarlama, turizmin sürdürülebilirliği için vazgeçilmez bir araçtır," dedi. Ayrıca, sektörde 360 derece pazarlama hizmetleri sunan Olay Yeri Ajans ile sadece danışmanlık alanında değil pazarlama alanında da başarılı projelere imza attıklarını ve din turizmi başta olmak üzere pek çok konuda dikkat çeken çalışmalar gerçekleştirdiklerini vurguladı.
Dijitalleşen dünyada, turizm sektörü için kapsamlı pazarlama stratejilerinin önemini hatırlatan Yıldırım, "Meryem Ana’nın tanıtımı dijital stratejilerle daha da güçlenmeli. Bu yöntemler, destinasyonların global ölçekte bilinirliğini artırmak için güçlü bir araçtır," ifadelerini kullandı.
Turizm cenneti olan ülkemizin en çok ziyaret edilen yerlerinden biri olan Meryem Ana Mabedini'nin giriş fiyatlarının artırılması gelirlerin artacağı olarak değerlendirilebilir. Ancak genel olarak ziyaret ve ziyaretçi sayısının düşmesine sebep olacaktır. Bu da ülkemizin turizmi ve tanınırlığı açısından olumsuz olacaktır.